FAQ

Klachten / Retour / Technish Probleem

Mocht er tijdens de ontvangst toch iets niet in orde zijn met uw bestelling, dan dient u dit ons uiterlijk binnen 3 werkdagen na ontvangst schriftelijk te melden via onderstaand schadeformulier. Hiervoor is het noodzakelijk dat u onderstaand formulier voor de beschadigde Horeca Winkel producten compleet ingevuld terugstuurd zodat wij het kunnen beoordelen (Dit product mag niet gebruikt worden).

BELANGRIJK:  u bent verplicht foto’s te uploaden zodat wij uw schadeclaim in behandeling kunnen beoordelen.

Hoe meld ik schade na ontvangst producten?

Stuur ons een melding via onderstaand schadeformulier, vul deze compleet in en stuur het volgende mee:

  • Foto’s van de beschadiging
  • Kopie van de factuur
  • Kopie van de afleverbon van de transporteur


Na ontvangst van uw schadeformulier ontvangt u binnen 3 werkdagen bericht van ons of deze gerechtvaardigd is. Na de acceptatie van de schade nemen wij contact met u op om de schadeclaim passend af te handelen.

Van toepassing op nieuwe apparatuur.

Wij doen er alles aan om onze producten met zoveel mogelijke informatie op het internet te tonen. Desondanks kan het voorkomen dat u een product niet juist heeft besteld of dat wij een onjuiste levering verzorgen. Een besteld product kan in sommige gevallen geretourneerd worden, indien de wet Kopen op Afstand van toepassing is. Deze wet is bedoeld voor transacties tussen consumenten en bedrijven. Bij zakelijke bestellingen kan hier geen beroep op worden gedaan. De volgende zaken zijn van belang:

Artikelen
Het te retourneren product moet in de originele verpakking worden geretourneerd. Retour gestuurde producten worden niet teruggenomen indien ze:
a. Gebruikt zijn
b. Beschadigd zijn
c. Speciaal voor u gemaakt zijn
d. Speciaal voor u besteld zijn
e. Geen retournummer hebben

Hoe retourneer ik een aankoop?
Stuur ons een retourverzoek via het onderstaande formulier en vul deze compleet in.
Na ontvangst van uw retourverzoek wordt deze binnen 1 werkdag beoordeeld en ontvangt u via e-mail een bericht van ons.
Indien uw retourverzoek is goedgekeurd ontvangt u een retourlabel. Deze dient u te allen tijde bij uw retourzending te voegen, indien de retourlabel niet is bijgevoegd nemen wij uw retour niet in behandeling.

Retour te zenden producten moeten binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bestelling worden gemeld. Dit kan alleen per e-mail met bijgesloten, compleet ingevuld formulier.
Het te retourneren product moet binnen 14 dagen na aanmelding van de retour aan ons geretourneerd en door ons ontvangen zijn;
De retourzending moet voorzien zijn van een retourlabel, die u van ons ontvangen heeft na goedkeuring van de retournering;
De retourzending dient te worden verstuurd naar: Horeca Winkel, Russelenberg 25b 3980 Tessenderlo De retourzending dient voldoende te zijn gefrankeerd.

Frankeren retourzending
De kosten voor een retourzending zijn voor uw eigen rekening, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. U dient retourzendingen altijd voldoende te frankeren, anders worden ze niet in ontvangst genomen en niet gecrediteerd. Het risico van de retourzending (eventuele schade) ligt bij degene die de zending retourneert.


Kosten retourzending
Wij nemen alleen goederen terug na een acceptatie verzoek en als deze ongeopend en in de originele verpakking zijn. Bij het retourneren of omruilen van producten wordt 35% van het totale aankoopbedrag in rekening gebracht. Maar niet als schriftelijk anders is overeengekomen.
Let dus goed op wat u bestelt, bijvoorbeeld op de maat en voltage/wattage van de producten. Let ook goed op wanneer u onderdelen (zoals bijvoorbeeld GN geleiders, rekjes, frituurmanden, knoppen deurrubbers, onderdelen voor kranen, etc.) bestelt dat deze uitsluitend passen in/op de benoemde apparatuur.

Verwerking en terugbetaling
Zodra de artikelen zijn ontvangen en verwerkt, wordt het bijbehorende bedrag binnen 30 dagen op uw rekening teruggestort.

Indien een artikel dubbel geleverd is, kunt u ons eenvoudig via het formulier hieronder een bericht sturen. Nadat wij uw e-mail hebben ontvangen en verwerkt, ontvangt u van ons een retourlabel.

Verpak de goederen alsjeblieft in de onbeschadigde en originele verzendverpakking en verpak ze zodanig dat ze tijdens de retourzending niet beschadigd raken. Plaats het retourlabel op het pakket, dat het oorspronkelijke verzendlabel niet meer zichtbaar is. Hierna kunt u de zending afleveren bij een postpunt.

Hoelang heb ik garantie?

Op alle door ons geleverde nieuwe apparatuur krijgt u 12 maanden volledige garantie. Hieronder vallen voorrijkosten, monteur kosten en eventuele onderdelen. Wij staan in voor de deugdelijkheid en kwaliteit van de door ons geleverde goederen. Voor alle bij ons gekochte producten met carry-in garantie geldt een garantietermijn van 1 jaar na aankoop. Onze garantieverplichtingen strekken zich uit tot herstel of vervanging van gebreken die onder de garantie vallen. Garantieverplichting geldt tijdens normale werkdagen (09:00 t/m 18:00 uur).

Wanneer vervalt de garantie ?

Iedere service- en/of garantieverplichting vervalt indien de wederpartij:

De goederen niet of niet volledig betaald heeft.
Enige verplichting jegens ons niet stipt nakomt.
Professionele (gas)- apparatuur dient te worden aangesloten door daarvoor gecertificeerde installatiebedrijven.
Door derden reparaties of andere werkzaamheden laat verrichten.
Wijzigingen aanbrengt dan wel laat aanbrengen.
Het geleverde niet volgens de voorschriften gebruikt.
De garantieperiode laat verlopen zonder enige klacht in te dienen.
Uitgesloten van garantie zijn de delen en onderdelen die niet direct van invloed zijn op het leveren van deze prestatie, zoals verlichting, glas, hang en sluitwerk, zwenkwielen, branders en thermokoppels van döner en shoarma apparatuur, deurrubber en bedieningsknoppen.

Goed om te weten:

Horeca World is nimmer gehouden schade te vergoeden, indien goederen geleverd zijn onder fabrieks- of importeursgarantie. Afhandeling van een beroep op de garantie is in dat geval geheel ter beoordeling van de betrokken fabrikant of importeur.
Wederverkopers uitsluitend onderdelengarantie.
Aankopen buiten Nederland & België uitsluitend onderdelengarantie.
Voor gebruikte apparatuur of outlet artikelen geldt een garantietermijn van 3 maanden, dit wordt altijd op de factuur vermeld.
Arbeid en voorrijkosten dienen direct en uitsluitend contant te worden voldaan.


Wat is Carry-in garantie?

Het kan gebeuren dat er een storing of mankement ontstaat aan een product van Horeca World. U heeft bij gegronde reden de mogelijkheid gebruik te maken van de carry-in garantie. Kleine apparatuur (65X65X90CM) van onder de 30kg of apparatuur goedkoper dan € 500,- vallen onder deze garantie. Deze kunt u ter reparatie terugsturen op eigen kosten. Dit kan alleen via het retourformulier op onze website waarna u van ons een retournummer krijgt. Uiteraard is er ook de mogelijkheid het zelf te brengen bij de technische dienst van Horeca Winkel of van de toeleverancier.

Let er bij het terugzenden of terugbrengen wel op dat:

Het product in de originele verpakking en met voldoende beschermende materialen wordt verpakt en verzonden.
Het product hygiënisch schoon wordt aangeleverd.

We behouden ons het recht voor om onderzoek of reparatie van producten te weigeren als niet aan de hierboven genoemde voorwaarden is voldaan.

Om uw bestelling te annuleren, kunt u ons eenvoudig via de knop hieronder een bericht sturen. Na een geslaagde annulering van uw opdracht ontvangt u een bevestigingsmail en wordt het openstaande bedrag via onze boekhouding aan u uitbetaald. Houd er rekening mee dat het proces volgens de Algemene Voorwaarden tot 30 dagen kan duren.

Helaas is het momenteel om technische redenen niet mogelijk twee verschillende artikelen tegen elkaar om te ruilen. Wilt u desondanks een artikel omruilen, dan kunt u het artikel terugsturen en het artikel naar wens opnieuw bestellen op onze website.

Heeft u uw bestelling ondanks annulering ontvangen, dan kunt u ons eenvoudig via de knop hieronder een bericht sturen. Nadat wij uw e-mail hebben ontvangen en verwerkt, ontvangt u van ons een retourformulier en een retourlabel.

Verpak de goederen zodanig dat ze tijdens de retourzending niet beschadigd raken, in de onbeschadigde en originele verzendverpakking. Plaats het retourformulier in het pakket en plak het retourlabel zodanig op de verpakking, dat het oorspronkelijke verzendlabel niet meer zichtbaar is. Deze dient u te allen tijde bij uw retourzending te voegen, indien het retourformulier niet is bijgevoegd nemen wij uw retour niet in behandeling. U kunt het veilig verpakte pakket vervolgens bij de post afgeven

Indien u een besteld artikel onvolledig ontvangen hebt, dan kunt u ons eenvoudig via het formulier hieronder een bericht sturen. Hiervoor hebben we een duidelijke beschrijving van de ontbrekende onderdelen nodig. Wij kijken na of de ontbrekende onderdelen verkrijgbaar zijn en sturen die dan zo snel mogelijk naar u toe.

Formulier voor

U wenst goederen te retourneren?

 

De voorwaarden om goederen te retourneren staan beschreven in onze Algemene Voorwaarden. 

Controleer deze om verrassingen te voorkomen.

 

 

.Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen de 48 uur contact met je op.

Back to top
nl_BENederlands (België)